Skip to content

Ervaren Bevlogen IJzersterk

Over ons

WAJZ

WAJZ begon in 2009 met het ontwikkelen en geven van kennis- en vaardigheidstrainingen aan medewerkers in de zorg. Stap voor stap zijn we daarna uitgegroeid tot een bedrijf met een uitgebreid aanbod dat is gericht op het verbeteren van de effectiviteit van teams, individuele medewerkers en managers in de zorg. Ook hebben we veel ervaring met het begeleiden van de menselijke kant van organisatieveranderingen. Wij begrijpen de uitdagingen als geen ander want we komen zelf uit de zorg. Met effectieve en methodische stappen werken we van bewustwording toe naar gerichte verandering. Onze aanpak kenmerkt zich door te doen wat werkt en te schrappen wat remt. Dat maakt de zorg namelijk voor iedereen beter. Dus bij ons staat (even) niet de cliënt centraal, maar de zorgverlener bij wie het lot van cliënten dagelijks in handen ligt. Want wie de zorg voor zichzelf op de eerste plaats zet, kan pas echt een verschil maken voor de ander.

Onze drive

Al zolang we ons kunnen herinneren zijn we gefascineerd door de wereld van de zorg. Wat begon met een drive om zelf in de zorg aan de slag te gaan, is langzaam uitgegroeid tot een zo mogelijk nog grotere drive om de passie in de zorg levendig te houden. We kennen de heftige problematiek waar je als hulpverlener mee te maken hebt en we hebben zelf ervaren hoe dynamisch de werkomgeving kan zijn. We weten hoe lastig het is om in zo’n wereld flexibel en met een open-mind steeds weer beschikbaar te zijn voor iedereen. Hoe zorg je dat je jezelf niet volledig kwijtraakt, of op de automatische piloot je uren afdraait in afwachting van je vrije dagen?

Goede zorg kan alleen geleverd worden door mensen die op de eerste plaats goed voor zichzelf zorgen. Mensen die weten wat ze doen, waarom ze dat doen en die zicht hebben op hun eigen (on)mogelijkheden. En dat terwijl je kan rekenen op een team waarbinnen een ieder zijn eigen talenten benut en waar de verschillen tussen mensen worden gewaardeerd.

Passie voor de persoonlijke en professionele ontwikkeling van medewerkers en de verbetering van teamsamenwerking met gezonde, vitale collega’s drijft ons iedere dag. Wat we doen kunnen we en vinden we leuk. We zijn niet op zoek naar zoveel mogelijk werk. Wel gaan we graag opdrachten aan waarbij we de overtuiging hebben dat we een zinvolle bijdrage kunnen leveren. Zodat het betreffende team of die ene medewerker weer het verschil kan maken in de zorg aan clienten.

Wat je van ons mag verwachten

Wij voelen ons verantwoordelijk, zijn kundig en betrokken. We bewegen doelgericht en ontspannen mee met deelnemers. We worden gewaardeerd om onze aandacht en deskundigheid voor teamprocessen en onze flexibiliteit als het gaat om de weg naar het doel. We doen niet zomaar wat, we zijn goed opgeleid en houden ons vak bij door onszelf voortdurend te ontwikkelen. Onze inzet is zo kort als kan en zo lang als nodig. En als de situatie vraagt om net een stapje meer te zetten dan doen we dat.

Nieuwsbrief

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief

Werk Aan Je Zaak

De meeste activiteiten bij WAJZ worden uitgevoerd door oprichter Victor Boldewijn. Trainingen worden veelal ook door Sharon Rauwers en Linda Vriend gedaan. Daarnaast werken we met een groot netwerk van mensen die wij in de loop der jaren zijn tegengekomen en die goed zijn in hun vak. Daardoor zijn we in staat om professionals in te schakelen waar wij alle vertrouwen in hebben en die van betekenis zijn bij vragen die wij krijgen. Hieronder stellen Victor, Linda en Sharon zich graag voor.

linda

Linda

Linda

Het is mijn missie geworden om inzicht te brengen in dilemma’s en herhalende valkuilen. Ik wil je  graag leren hoe je jouw sterke kanten en eigenheid zo kunt inzetten dat je werk (weer) leuk wordt en je samenwerking met anderen verbetert.

victor

Victor

Victor

Ik doe niets liever dan zoeken naar wat wel werkt. Mensen stimuleren, kennis overdragen, (lastige) vragen stellen, gedragsverandering bewerkstelligen en (vastgelopen) situaties vooruithelpen is wat mij iedere dag weer energie geeft.

SharonRauwers

Zoeken naar de echte vraag en vanuit daar onderzoeken wat nodig is om verder te kunnen: dat is altijd mijn uitgangspunt. Door kritisch luisteren én vragen draag ik graag bij aan de professionalisering van en samenwerking tussen professionals.